כך תתחילו עם בינה מלאכותית AI

הכירו את הרובוט

 כדאי להתנסות בשימוש בבינה מלאכותית. 

הכלים האלה עומדים להיות הכלים המרכזיים בכל תחום, ומי שילמד להשתמש בהם יתן לעצמו יתרון כלכלי, וגם יכול לחסוך זמן. אפשר להתחיל באחד משלושת הכלים החינמיים הפופולאריים ברשת: צ׳טג׳יפיטי, בארד או בינג. 

 

הנה כמה שימושים שאפשר לנסות: 

🤖 כתבו בצ׳ט איזה מצרכים יש לכם בבית ובקשו שיתן לכם מתכונים לארוחה. תוכלו לזרוק פחות מזון ולהתנסות בטעמים חדשים. בקשו מהצ׳ט סגנונות מזון שונים, (ושיהיה כשר). 

🤖 ספרו לצ׳ט מהם חמשת הספרים האהובים עליכם, ובקשו המלצות לספרים בסגנון דומה. 

🤖 צריכים עזרה טכנית בהפעלת תוכנה או אפליקציה? שאלו את הצ׳ט מה לעשות, הוא יסביר צעד צעד על מה ללחוץ. 

🤖 רוצים שמישהו יעזור לכם לעשות סיעור מוחות ולמצוא רעיונות? כמו: לאן לטייל, על מה לכתוב, איך להפתיע את הילד ליום ההולדת, וכד׳? בקשו מהצ׳ט 30 רעיונות וחפשו פנינים. 

🤖 צריכים לקרוא מאמר ארוך? בקשו מהצ׳ט שיכתוב לכם סיכום. 

🤖 רוצים לשתף פסיכולוג במשהו שקרה לכם ולבקש עצה, אבל אין לכם חבר פסיכולוג? שאלו את הצ׳ט. אפשר לדבר איתו לעומק. הגדירו לו מי היא הדמות שאיתה אתם מדברים (שלום צ׳ט, אתה פסיכולוג חברותי ואמפתי מנוסה במספר שיטות טיפול)

כמה דגשים חשובים: 

בינה מלאכותית עובדת הרבה יותר טוב באנגלית. אבל אפשר גם בעברית, ואפשר גם להעתיק ולהדביק בתוכנת תרגום זה יעבוד. 

בינה מלאכותית טועה בחלק מהתשובות. במידת האפשר צריך לבדוק את אמיתות התשובות, ולא לסמוך עליה בעיניים עצומות במיוחד בדברים שיכולים לגרום להפסד. 

 

עו״ד ניו יורקי בשם סטיבן שוורץ, גילה את זה בדרך הקשה. הוא ציטט בבית המשפט תקדימים כדי לתמוך בלקוח שלו. להפתעתו, הוא נתקל בבעיה: השופטים בדקו, ואמרו שהתקדימים האלה לא היו ולא נבראו. זה הסתיים בנזיפה. 

 

 

דגש נוסף: את השיחה כדאי להתחיל בלהגדיר לצ׳ט מי אתם רוצים שהוא יהיה. תשובה של כלכלן שונה מתשובה של פסיכולוג או יועץ עסקי. אם אתם רוצים תשובה של פסיכולוג – תגידו לו ״אתה פסיכולוג״. אם אתם רוצים מתכון של שף, תגידו לו: ״אתה שף מפורסם מתמחה במטבח צרפתי וים תיכוני״. וכך תקבלו תשובות מדוייקות יותר. 

 שתפו בתגובות – מה ניסיתם? איך הייתה החוויה? מה אתם חושבים על הבינה המלאכותית לאחר ההתנסות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קבלו עוד תכנים